Leja BUS!:D

Idag red jag Leja i snön. Hon tycker inte om att bli riden varken ute i skogen eller på fältet vid stallet. Hon tycker om att gå i ridhuset där är hon nöjd och lugn. Hon blir inte riktigt lugn när vi går någon annan stans än till ridhuset. Hon drar hemåt och när vi är i skogen kan hon tvärvända ska hem och då studsar hon på stället. Hon kan slå om från ko lugn, nöjd och glad. Till helvild, stressad och sur.... Felicia har varit med så hon vet hur hon är.
Men jag hoppas att hon blir bättre när vi får ute banan till sommaren då kan vi variera vart vi rider mera. Ska rida ut med trygga hästar. Ska även försöka komma ut mera. Men svårt när man kommer hem sent och det blir mörkt. Inget roligt att ge sig ut på en lite halft galen häst i mörkret...

Men idag red vi på fältet gick okej, förutom att man ibland sjönk igenom skaren och i bland red man ovanpå. Så det blev väldigt mycket upp och ner.  Så det var svårt att rida och få en takt i det hela, men leja fick lyfta på benen och hon tyckte allt det var lite kul i mellan åt. Men det första hon gjorde när vi kom ut i snön efter 10m var att börja bocka. Då tyckte hon det var alldeles för jobbigt att skritta i snönXD  Men fick henne allt att gå. Felicia var med och fotade så tänkte slänga upp lite bilder :)


Haha detta var det första hon gjorde:P


Min händer kan gå och lägga sig i en snöhög!!


Lyfta på benisarna!


Min älskade buse!! :D







:)


Lyfta bena!:D


Upp och NER inte lätt å gå:P





<3 <3

Min sköna böna <33

Allt för denna gång bye bye!




Kommentarer
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Härligt det ser ut!



Missa inte tävlingen på min blogg där du kan vinna en stövelväska eller hjälmväska!



http://ohjuliet.blogg.se/2012/february/tavling-i-samarbete-med-cf-hastshop.html#comment

2012-02-21 @ 22:17:26
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0