Älskade lilla hest!!

Skriver ett inlägg om dagens ridpass ändå!!

Idag var det riktigt roligt att rida, hon var på bra humör även fats hon var tvungen att testa två gånger att bocka å skutta runt. Men när hon märkte att jag forstfarande bestämde gav hon upp ^^
I dag red jag lite längre, nu kan man börja göra lite saker. Vi på började att flytta lite för innerskänkel, hon förstod inte riktigt först men hon gjorde sitt bästa och i slutet gick det bra för att vara första gången. Vi koncentrera oss inte så mycket på just det att hon skulle flytta utan mest att hon ska lära sig tryck för innerskänkel.

När jag galoppera idag fastna gramantygeln under min fot och när jag skulle få loss den fort gjorde hon såklart ett bocksprång, hon undra ju varför mina händer var där helt plötsligt^^ Men hon skötte sig jätte fint sedan. Nu kan man länga ut gramantyglarna också och hon arbetar kvar på rätt ställe ändå. Gramanen har även mest varit en hjälp för mig när hon hållit på att bocka och greja för då kan hon inte göra sig så lång. Utan jag orkar hålla ihop henne och då är det lättare att få fram henne fortare och ner på backen. Är jätte nöjd med dagens pass och det blir roligare och roligare nu när man kan börja göra lite saker.

 

Har nog nu bestämt mig för att det bli en Equipe sadel ändå. Kanske inte köper en splitter ny men en begagnad i alla fall. Den är så go både för häst och människa. Så tills jag fått tag på en sådan kunde jag bara låna Monas. Hon ville ändå helst ha kvar sin prestige så hon tyckte det var bättre att jag lånade den tills jag fått tag på en sadel. Så nu kommer jag hålla ögon och öron öppna efter en Equipe:)


Sötnöten<3

  


Kommentarer

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0