Dålig på uppdatering jo då!

Ja uppdateringen suger verkligen för min del för tillfället. Jag är stressad av allt skolarbete och i stället för att plugga så gör jag ingenting. Jag har ont i ryggen, men även i armar och ben antagligen för att jag är så stressad och spänd. Ska bli så skönt med lov då läxor och prov inte existerar man bara kan slappna av och vila upp sig. Även fast jag kommer bo i stallet typ och ha ett antal hästar att rida och ta hand om. På söndagar har jag även hand om stallet så Mona ska få en ledig dag.

I går var Leja på hugget och ville inte ha lindor och inte boots. Ingen sadel och jag skulle inte få borsta. Hon hade en tvärt i mot dag helt enkelt. SÅ jag tänkte i dga får jag nog "besegra" den lilla damen fort innan jag far i backen. Det började med att jag inte skulle få hoppa upp, det är lite iriterande för hon är bara jävlas med mig. Har haft henne mot en vägg och sedan suttit upp från pall. Men eftersom Mona inte var på backen kunde hon inte flytta pallen så jag bestämde mig för att sitta upp mitt i ridhuset eller vad man ska säga. Det började inte så bra och hon backa, gick framåt hota med backbenen. Men sen blev jag lite sur och knäppte till med fingret på mulen då fatta hon att det är bara att ge upp. hahah så då stod hon som ett ljus och det var bara att hoppa upp. Kände från början i trave  att hon minsan hade tänkt att börja krångla så när hon gjorde första bocksprånget gick jag på henne tills hon slutade (var bara att hoppas på att sitta kvar) och sen bocka hon bara en gång till! Det var så roligt att hon slappnade av tidigare och var lite sammarbetsvillig. När hon släpper allt som har med bockning och stå på bakbenen att göra då tror jag hon blir rätt sammarbetsvillig. Hon kommer inte vara en häst man tjatar på utan men ger signaler och så svarar hon.

Men i dga fick det lilla bustrollet vila, både jag och Mona var trötta så jag åkte hem tidigt. Så ska försöka läsa lite på provet nu:P



haha jag och söt hästen:) en oplanerad bild, ville bara ha en bild på oss två så ja ignorera min outfit;)


Sötnosen blivit lite finare i kroppen eller vad tycker ni?:)

Och en ridbild, måste måste måste bättra på min sits!!!! fy på mig..

Kommentarer
Postat av: beatrice

Tack för tipset, jag struntar i om det är en travare eller fall det är ett halvblod, haha bara det är ett nytt projekt. (:

Dock måste jag ju ha ett jobb innan så jag kan betala allt som behövs. är det akut att hon måste bort? (:

2010-12-08 @ 23:26:37
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: beatrice

okej, hur omfattande är förkalkningen?

Alltså jag kan verkligen inget om förkalkning :(

2010-12-08 @ 23:52:25
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: beatrice

okej, men som sagt jag håller på att söka jobb förfullt, men så det ser ut nu så är det ingen som svarar :( och jag måsre ju ha jobb först innan jag tar på mig någon mer häst!



om de är så att jag får jobb innom en kort tid kan jag höra av mid då? eller tror du att hon eventuellt är borta då?

2010-12-09 @ 10:05:06
URL: http://beeatrice.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0