Leja var så sjukt duktig!:D

I dag var det så sjukt kul att rida! Leja tänkte framåt framåt och framåt från början! Jag fick bromsa i dag:D:D Så sjukt kul att hon tänkte så mycket framåt, det är så jag vill ha henne även fast hon ska vara lättare att reglera så klart. Men från första trav steget så tänkte hon framåt och efter ett par varav bara så låg hon bra i handen och mellan både vänster och höger hand, med bra på skjut.  Och helt plötsligt börja hon flascha som fan med fram benen, sen kom ett busigt bocksprång. Och detta var bara ett busigt som sagt inget elakt backande och jag tänker inte göra som du säger bocksprång;)

Och galoppen var hon också sjukt fin i, nu behövde jag inte rida framåt som en idiot heller för nu tänkte hon framåt hela tiden. Så kunnde rida i ett normalt tempo och hon bar upp sig så bra och låg så fint i handen, i en bra form:)

Så kul att rida i dag!:) känns som vi är på rätt väg:D

Det som var mindre kul var när jag ridit klart, så kände jag inte att mina händer var bott frösna. Så när jag "släppte" ut figrarna gjorde det så sjukt ont då blodet äntligen kom tillbaka i figrarna. Det sprängde och känndes som naglarna exploderade. Fick hoppa av direkt då jag höll på att svimma av smärt, helt sjukt vad det gjorde ont!!:O



Älskar dig så! <33


Kommentarer

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0