Min dag!

Blev en riktigt lång stalldag! Var där från 10:00 till halv 10 på kvällen. Är trött i hela kroppen nu.  Vi släppte först ut alla hästarna och sedan mockade vi. La in en del halm åt några, Leja fick lite påfyllt. Sen gick vi in och åt frukost, blev min frukost nummer två. Sedan var klockan lunch så då fodrade vi alla pållarna och gav dem vatten.

När vi var klara med det tog vi in Lucero och gjorde i ordning honom. Gick sedan till ridhuset och Mona longerade honom först och sedan hoppade jag upp. Han var jätte snäll även idag. Han är verkligen en snäll häst, söten!

Sedan var klockan kvart över 3 så då tog vi in Hitman eftersom Mona skulle träna för Johan. Hitman blev verkligen trött och fick jobba på ordentligt.

Vi tog sedan in alla hästarna och fodrade kväll och gav dem vatten.  Jag var riktigt ridsugen i dag så Mona red Greven och jag red Leja efter kvällsfodringen dock kändes det inte som det gick så där jätte bra i dag. Tyckte inte hon låg helt ärligt fram i handen och lite dåligt med framåt bjudningen. Hon gick ju fram men hon har lite svårt när det är andra hästar i ridhuset. Brianza tycker hon om men annars vill hon gärna ha lite extra koll på dem.

Jag är riktigt sugen på att rida ut också, så skulle gärna ta en tur någon dag och se om hon sköter sig. Vill där i mot inte ge mig av ensam, utan får se till att få med mig någon med en snäll häst som går överallt och inte tittar på saker.  Är riktigt sugen på en galopp i snön, men jag vet inte ens om vi kommer någon stans i skritt haha. Hon har ju lite humör om man säger så och sist stod hon och bockade på gårdsplanen i 10 minuter innan vi kom av den. Sen levde hon loppan haha dret ongen.

Ska se om jag hinner slänga på henne massage täcket någon dag med, det skulle nog vara väldigt gött för henne.

I morgon är det Nyår och jag har fortfarande inga planer. Får se vad som händer….


Min fina skrutt!!


Kommentarer

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0