Ridning...

Ja hästen blir bättre och bättre och det går framåt för varje dag. I dag fick jag till lite ridkänsla i det hela, och lyckades korta henne lite i formen så vi fick fram det lilla som saknades. Hon la sig fint i båda tyglarna efter lite jobb och då blev hon en helt annan häst och en bit kortare som sagt. Jobbade lite på en 8-volt och det gick relativt bra. Hon behöver träna på att svänga med för hon ligge rofta lite före och tror hon vet vart hon ska hela tiden. Galoppen var framåt i dag men jag behövde inte rida som en idiot vilket var skönt. Hon låg framme i handen ändå och i ett bra tempo. Hon blev trött idag då hon var tvungen att ställa igenom i det varvet hon har lite svårt i men då blev hon fin också. Så nu längtar jag tills fredag!!!:D :D För i morgon är det Johan träningar så då får hon vila. Nu börjar det äntligen gå att rida henne lite inte bara bock å skutt och surerier. Hon har inte sura på snart en hel vecka det är så skönt, och hoppa upp får jag göra med. Utan att det ska ta en kvart^^ Hon har stått helt stilla nu, men idag testa hon om hon kunde backa men hon gav upp väldigt fort och märkte att jag gav mig inte. Lilla skruttan hon va så nöjd och trött efter dagens ridpass idag, syndes på henne. Hon har blivit en helt annan häst men en vaken blick och ser mer ut som en ung dam nu, i ställlet för en död 20 åring som inte orkar nått och står och hänger läpp. Nu ser man den klara blicken i ögonen och framför allt hon har blivit social och kommer och pratar när man öppnar box dörren, och grimman är inga problem längre. När hon kom vände hon ju rumpan till och skulle minnsan inte ha någon grimma, en lite suris men framförallt otroligt osäker var hon. Hon börjar nu bli mycket säkrare i sig själv och nu vill hon mer göra rätt, hon blir inte sur om man säger till henne att gå fram eller om man lägger på spöt. Hon försvarar sig inte med att flyga i taket och tok vägra utan nu gör hon det man ber om och försöker även fast energin inte räcker till alla gånger^^


Leja sötisen:)





Kommentarer
Postat av: Linn Forsström - satsande ponnyryttare

fin blogg ni har! :D

2010-12-17 @ 21:17:40
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0