Ridstövlar

Hur jag tycker en ridstövel ska vara!

Om man ska ha ridstövlar så ska dem va höga det är verkligen ett måste. De får inte vara för korta det är inte snyggt, de ska sitta bra på benet och inte se förstora ut i tex vaden. De ska vara så de passar ordentligt. Lackade ridstövlar är dö snyggt!! Men blingade stövlar nej tack alldeles för mycket.

Jag förstår inte när man köper ridstövlar som är som är helt mjuka i skaftet, bara skinn liksom. Vad är då syftet med en stövel man får ju inget extra stöd precis. Då kan man lika gärna ha skor och chaps! De används nog mest vid hoppning men ändå man vill ju ändå ha stöd så nej det fattar jag verkligen inte, då föredrar jag chaps och skor i stället för mjuka ridstövlar.


Diss på dessa stövlarna!

Nej jag vill ha en stövel med stöd i, en hård stövel. De ska va höga och de ska vara plågsamma att rida in då vet man att de kommer bli bra. Dressyrbåge ska det också vara, och lack tycker jag kan vara snyggt. Köning, petrie och cavallo har en hel del snygga stövlar. På Köningsstövlarna ska den lilla kronan sitta på. Svarta stövlar naturligtvis på tävling, tror inte ens man får tävla i bruna??

Men bruna kan vara snygga att ha hemme, dock är jag inget stort fan av bruna stövlar men det kan va snyggt om det är en fin modell på dem.


Hiss!


:)

Jag har tänkt mig att beställa ett par Cavallo Grandprix plus, om jag nu kommer kunna få ner min fot då jag har så höga vrister. Jag har väldigt långa ben så jag måste mått beställa, de måste vara 55cm höga jag har sjukt långa ben, hela jag är vell lite sjukt lång egentligen hahahaha...





Kommentarer
Postat av: beatrice

Vet du vart man kan hitta prisvärda stövlar?

Med bra kvalite som inte kostar en förmögenhet! (:

2011-01-04 @ 14:18:37
URL: http://beeatrice.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0