Stall dag som vanligt:D

I dag drog jag till stallet runt halv 11, stod och mös med Leja en stund och satte sedan på alla hästarna täcke. Det är hemskt vad många täcken det är som ska på, LÄNGTAR till sommaren. Det går ju lite bättre när vi är två men om man har stallet själv känns det som man aldrig ska bli klar. 25 stycken täcken är rätt många…

 

Vi tog sedan ut alla det gick rätt så fort, efter det så gick vi ut och tog lite kort, det var så fint väder. Små små snöflingor drygt 7 minus grader och sol. Regnbåge kikade fram också och den var inte böjd utan helt rak, rakt upp.  När jag fotat det jag skulle tog Mona in Lucero och logerade honom i ridhuset, medan hon gjorde det tog jag fram Lejas saker och hämtade sedan in Hitman. Jag gjorde i ordning han tills Mona kom och då gick hon ut med honom sedan.

Hämtade in Leja och fixade i ordning henne medan jag tjöta lite med Sofie också. Jag och Leja fick sedan vänta en stund då det skulle fodras lunch först och det var några som tränade i ridhuset.

Leja har ju vilat i 1-2 veckor ungefär så hon var lite pigg. Vi skrittade fram och när vi sedan travat något varv blev hon busig och fatta galopp, hon bock galoppera sedan 3 varv runt ridhuset i ren lycka ungefär hahahaha! Jag satt bara och skratta måste sett roligt ut^^ Men sedan kunde jag sakta av och arbeta henne lite. Hon var jätte fin i formen och la sig fint i båda tyglarna. Hon var framåt och bocka rätt som det var. Men nu var det bara bus bockningar. Hon testa dock en gång och se om hon kunde få göra som hon ville men när hon inte fick det gav hon upp och bus bocka bara. Kändes som hon släppte loss lite i dag och vågade busa.  Hon var sedan fin i galoppen också när hon inte bockade då haha. Hon har verkligen haft bra av lite vila och hon hade ett bra framåt tänk i dag och jag behövde knappt skänkla på henne. Red ett kort effektivt pass.

Ska försöka få någon att ta kort eller filma någon dag?? Jag har kamera om någon är intresserad??^^
Annars får Mona göra det :)

 

Vi red sedan ut på Brianza och Greven, jag red Greven och shit vilken trav alltså!! Vi tog en liten trav sträcka och den traven var inte lite ska jag säga. Vi red bara en liten bit eftersom de också har haft vila så det blev bara ett lugnt pass. När vi kom tillbaka gjorde vi i ordning dem och tog sedan ut dem.

Vi gick upp och fixa lite smörgås och tog med Cola ner i uppehållsrummet och satte oss och kolla på film en liten stund. Sedan var det dags att mocka, var en del boxar och alla skulle ha halm så det tog lite tid. Sedan fodra vi kväll och tog in alla hästar.

Haha och i Torsdags var Säffle tidningen på Granvik så i morgon är man nog i tidningen Tyvärr-_-

Kommer senare upp ett inlägg om massage:)

Tänkte slänga in lite bilder som jag fotade i dag på hästarna:)

Brianza :)


Buggis, Balios och Boness:)


Haha tyckte denna bilden var lite charmig^^ Brianza:)


Min skrutta<3


Sötnosen:D


Bästa kompisarna:)


Kommentarer
Postat av: Ina

2010-12-28 @ 01:23:41
Postat av: Ina

Så flotte bilder!!!! :) morro å lese om dagen din, er tøft å jobbe i stall :)

2010-12-28 @ 01:24:22
Postat av: Svar till Ina

Tack:) hehe ja men roligt:)

2010-12-28 @ 09:42:35
URL: http://towardslife.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0