Film!

Nu är filmen fixad på Leja så den kommer upp lite längre ner sedan.

Leja har varit helt otroligt fin denna veckan, från måndagt till torsdag. Hon har legat så fint fram till handen och tagit stödet i bägge tyglarna. Hon har även varit super i galoppen, så kul att äntligen börja kunna göra lite olika saker med henne. Som att flytta och böja på henne, hon fixar det riktigt bra nu. Och galoppen har även den varit super fin, Mona tyckte också hon var riktigt fin i galoppen. Hon blir bäst på longsidorna där jag verkligen kan rida på framåt och få henne framåt och uppåt i galoppen, med fin form. Ja hon har verkligen varit fin, i fredags var hon dock lite trött så då motarbetade vi bara varandra pluss att det var mycket folk i ridhuset så jag hoppade av också tog vi en prommenix i stället. Jag hade en riktigt dålig dag i fredags så ville inte att vi skulle bli ovänner.


I går longerade jag henne med inspänning så hon skulle bli lång och låg, det blev hon i slutet och höjde ryggen riktigt bra, sedan släppte jag henne i ridhuset, det älskar hon verkligen och oj vad hon busade!!:P

Och idag fick hon ledigt:) var nog lite skönt för henne, så hoppas jag på en fin pålle i morgon :)

Nu har jag stått på Granvik över ett år också, herregud vad jag lärt mig mycket detta året. Så glad att jag flyttade dit och började träna för Mona:) Fått en helt annan syn på ridningen, och nu är allt väldigt logiskt och det arbetas ordentligt inte bara böja på nacken... Har verkligen lärt mig massa detta året och det är kul, så glad att jag får lära mig och följa med lite överallt på massa saker:P Jag har även ändrat min ridning sen jag började rida för Mona och nu är det somsagt ridning inte bara lulla runt böja på nacken^^ Och jag hoppas jag kommer lära mig minst lika mycket detta året, och utvecklas mera.

Här kommer filmen på Leja! Från provridningen och hur hon är i dag. Det är inte jag som rider på provridningen utan hon jag köpte henne av.

Filmen går inte lägga upp... Prövar i ett nytt inlägg annars får det bli en länk till youtube...




Kommentarer

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0