Fina pållar!!

Japp idag var det söndag= min stalldag. Jag har stallet på söndagarna och sköter allt vad 24 hästar heter. Mat, ut, insläpp, mockning, vatten och allt som hör till. Det tar tid att ta ut 24 hästar, ge alla hösilage och kraftfoder, mocka och greja. Men man blir klar till slut trotts allt.

Leja var helt okej fin idag, trodde hon skulle va förjävlig efetrsom hon var som hon var i går. Men nej jag fick ta igenom en del i början och sedan var hon riktigt fin faktiskt och tog stöd i bettet. Jag har dock lätt att låsa mig i höger handen i högervarvet så där får jag vara skit noga med att hålla i vänstertygeln och lätta höger väldigt ofta, så jag får henne till yttertygeln. Då blir allt så mycket bättre. Men jag är nöjd med henne idag.

Sen så följde jag med Felicia ner till ridhuset när hon red. Fråga om hon ville ha lite bilder, och det ville hon. Hon tänkte att hon kanske skulle ha halsförlängaren på honom, men jag fråga om hon inte ville rida med graman. Tror Felicia var lite skeptisk mot den först^^ men hon prövade och oj!! vad de var duktiga idag!! Blev en helt annan häst när hon fick han fram till handen och ihop honom lite mera:) Så stod där och i mitten och förklara lite för henne hur hon skulle rida, när hon sedan red så, fick hon en väldigt fin pålle! :):) Det är så simpelt egentligen bara man kommer in i hur det funkar. Så hoppas de rider på så här nu så de kommer ut och tävlar lite snart, innan Felicias ponny år är slut.

Känner mig så taskig när man står där och säger nej gör så i ställer och så, men vill dem bara väl!!:) Hoppas du förstår det:)


Här kommer lite bilder på snyggingarna från i dag. Jag lägger bara upp några för jag tror säkert felicia lägger upp endel med:)








Visst är dem fina?? :)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Hehe gulli du :D nu blir det dubbelt med bilder såg ja :P hehe jaja xD

2011-02-13 @ 21:44:06
Postat av: Isabelle

Ni kan va gulliga! ;) hehe ja då får dem lite extra bilder idag hihi^^

2011-02-13 @ 21:56:16
Postat av: Sabina Olsson

snyggingar :D

2011-02-13 @ 23:20:19
URL: http://sabinaaolsson.blogspot.com/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0