Fina pållen min<3

Leja har varit såååååååååå fin nu. Igår var hon så underbar från starten! Hon blev bara lite jobbig när Sandra gått ut med Jojo, jag vet inte varför för de känner ju inte varandra. Men Leja och Jojo gnägga till varandra och då kunnde då inte lilla Leja koncentrera sig. Hon bara sprang och brydde sig inte om mig, då fick jag till slut ta tag i henne och bara stanna henne så var hon mycket finare sedan. I vänstervarvet var hon fin men där fick jag se till att verkligen jobba mellan höger och vänster skänkel hela tiden så hon inte skulle bli lååång  och dra sig ur. Men hon var fin och höll formen väldigt bra. I höger kan jag inte säga mer än UNDERBAR. Där bara gick hon, nu kan jag ändra på henne och hon går fortfarande kvar i formen. Börjat böja på henne en del och det funkar vekrligen bra, hon blir mycket mera lösgjord då. Galoppen var också jätte fin och hon satte undersig och jobbade med ryggen. Tyvär kom inte den bästa galopprakan med på film :/ Men det kom med en del av galopparbetet och hon jobbar mycket bättre nu, känns att hon sätter undersig och höjer ryggen. Inte hela tiden men ibland får hon till det och orkar bära upp sig.

Idag var hon också kalas fin från början. Från första travsteget så jobbar hon nu. Förut har jag varit tvungen att gasa på henne typ 3 varv och sedan börjat samla, men nu tar hon det direkt. Det är bra, för nu har hon börjat förstå vad jag vill. Idag tog jag ett väldigt lätt pass då hon var så fin, då ska hon förstå att när hon går bra och gör rätt blir det ett lätt och skönt pass. Så blev lite trav och några rundor i galopp åt varje håll, ställa böja och flytta lite på henne som hon gör bra nu sen fick hon lång tygel också skritta vi av i kanske 20 minuter. Brukar försöka att skritta fram rätt länge och även skritta av på långa tyglar. Inte jobba henne så mycket i skritt utan bara på lång tygel så hon får skritta på och ta långa kliv. Det är väldigt bra då hon har dålig skritt. Dock börjar hon skritta väldigt bra nu mot vad hon gjort.

Håller på att spara en film men den är så dryg, så får nog lägga upp den här i morgon för nu ska jag sova. Praktik i morgon.




Kommentarer
Postat av: felicia

vilken fin blogg!



jag är med i sångtävling, en stor dröm de skulle betyda världen för mig om du kunde ta dig några sekunder trycka på denna länken och sen trycka på RÖSTA

http://melodifestivalen2011.santamaria.se/?id=368

skulle bli så sjukt glad om du kanske kunde hjälpa mig lite på traven och skrammla ihop lite röster till mig.

PUSS!

2011-02-06 @ 09:51:55
URL: http://feliciajaking.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0