Haha sto ut i hovspet.....

Ja precis vad hon är min lilla idiot STO ut i hovspetsarna!! Vi red ut i dag som sagt med Felicia och Stitchen. Hon var så duktig i början och hade bra framåt drift och var verkligen glad för att få gå ut. Vi travade galopperade och skrittade i snön och hon verkade tycka det var riktigt kul. Men helt plötsligt på en trav sträcka fick hon för sig att hon skulle vända och vi gick på en 2 meter bred stig ungefär. På ena sidan var det skog och på andra sidan ett "stup" eller ett dike i alla fall på 3 meter. Jag hade ingen lust att ramla ner där kände jag.

Men jag fick henne till slut att gå framåt igen, men sedan efter två meter så började hon igen. Hon stod på stället och travade i princip, och sen galoppera hon på stället. Sen tog hon till med stegringar små sådan tur var så vi stod där och hoppa på stället^^ Men tillslut fick jag henne framåt ännu en gång och då kom vi en bra bit in i skogen.  Väl i skogen gick det bra tills hon fick för sig igen att hon skulle dra hemåt, kan meddela att man inte har så mycket att sätta i mot när 600kg häst vill göra något annat. Men när hon vände denna gången vände hon åt fel håll så det var skit djup snö där så hon sjönk och doppa hela huvudet i snön. Så då fick jag stopp på henne väldigt fort och kunde snura tillbaka henne...

Sen vände vi efter ett par meter och då var hon helt okej på vägen hem, tills jag började ställa lite krav på henne och beordrade henne att stanna... Hon hade helt glömt hur man stannade tydligen, så då fick jag börja jobba henne ordentligt. Det hade hon ingen lust med och hela hon hängde i min hand och ville dra hemmåt. Men till slut fick jag svar men då var hon så uppe i varv så hon kunde inte skritta, så tillslut hoppade jag av också gick jag brevid henne hem till stallet så hon skulle skritta normalt :)

Haha lilla knäppa hästen i bland undrar jag vad hon har för bokstavskombination ;)

Här kommer lite bilder på stöisen jag fotade idag:)


:)


:)


:P


<3


En bild på Fin fina Adonis:) Han är förövrigt till salu om någon letar pålle! :)


Och en bild på sötisen Junior som vi håller på att rida in:)

Kommentarer

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0