Ridning

I dag åkte jag till stallet runt klockan 12. Då tog vi Junior direkt, inridningshästen. Han testa rätt bra i dag. Han skulle inte gå fram, så han backa å stegra å greja. Men tillslut efter nästan 45 min krångel gick han frammåt. Han har verkligen humör och han var skit förbannad emellan åt. Svansen gick i 120 och han slog med frambenen till och med. Han hade ingen lust att springa framåt minsan. Han är inte rädd för mig så han testar bara. Men vi fick våran vilja igenom till slut.

Sen red jag Hitman, och Mona red Brianza vi red ut idag. Och Hitman var busig och bocka med mig flera gånger, en gång bocka han skit högt och bara for iväg hahaha. Skratta åt honom och klappa honom på halsen. Hästarna ska så klart ha lov att busa tycker i alla fall jag.

Leja gick helt okej, red för Mona i dag. Vi tränade på att få henne att svänga när man tar i ena tygeln i stället för att gå utåt. Jag hjälper henne för mycket och bär upp henne i bland, så ska det inte va.... Men vi fick till det och hon fatta väldigt fort. Red henne låg i formen för att få upp ryggen då hon har svårt att ta med den. Så ska rida henne lång och låg. I slutet gick det lite bättre i alla fall. 

I morgon ska vi rida i snön, då ska jag ta på henne gramanen för att verkligen få henne låg och hon ska va "tvingad" att använda ryggen. Blir ju inget långt pass utan skritta, lite trav och lite galopp. Felicia ska fota i morgon så vi kan ju hoppas på lite bilder. Hade varit kul med snö bilder:D Så hoppas på snögge bilder i morgon:)


Haha min skranis i sommras, nu är hon dock lite fet. Magen försvinner nog när hon börjar använda ryggen mer då använder hon ju magen också :)


<3


Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

sv; jaha okeej :) tror ja hittat en , men vad har du för nån? pris osv? du kan ju maila mej ;)

2011-02-20 @ 10:48:40
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Jessica josefsson

sv; ja men mail adressen ser du ju när jakommenterat?? :)

ska nog köpa den ja har hemma nu dock.. men om du vill kan ja hjälpa dej att få sålt den? om du skriver lite så kan ja lägga ut på min blogg oh tipsa? :)

2011-02-20 @ 17:06:26
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0