Tjolahopsan!

Hej på er! I går va vi som sagt på GHS. Var roligt att se Andreas Helgstrand ha clinic, om hur han utbildade sina hästar. Och det är roligt att Mona har exakt samma tänket:)

Shoppade en del också blev två schabrak ett ljusgult med brunkant, och ett rött. Sen matchande röda lindor. Funderade även på gula men vänta med det. Sen köpte jag ett jätte snyggt rundsytt träns där alla knäppena var i nacken det blev jag väldigt nöjd med. Speciellt när det bara kosta 100 kr. Så ska köpa till en lackad nosgrimma så ska Hannas mamma sy på den rundsydda nackremmen på den :D För nosgrimman som var med var skit ful... Också köpte jag ett guldfärgat blingpannband som jag blev super nöjd med och Leja var ur snygg i det. Sen köpte jag Chaps också för 200 spänn! Som var rätt långa och smala helt otroligt brukar aldrig hitta sånna saker utan att mått beställa :P

Red i dag och Leja har stått sen i måndags på grund utav vaccination. Sista vaccinations sprutan var det så nu är hon grundvaccinerad :):) Men red i dag och hon var så jävla STEL. Hon kan verkligen inte stå mer än en dag då blir hon super stel. Men hon sprang runt och var grinig och sprang bara ifrån mig och tönta sig. Så till slut åkte gramanen på för att få henne lite lugnare och komma upp med ryggen. Fick henne låg och kände att ryggen kom upp. Även två långsidor i galopp fick jag upp ryggen riktigt bra på henne så är super nöjd.

Men  när jag satte på graman tyglarna skärpte hon sig direkt haha rolig hon^^ Höll inte i dem utan hade dem bara där typ och jag kände att hon sög tag i bettet och arbetade på väl med ryggen.

Verkligen inte ett av våra bästa pass men man måste ta något possitivt ur varje pass. I morgon hoppas jag på en något mer sammarbetsvillig häst. Och i morgon blir det mycket mer skänkelvikning och böjning.

På måndag kommer nog min Equipe sadel också, längtar!!! :D






Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Tack! Har mailat henne nu.. Gillar inte såntdär, när dom säljer saker och så är det fel på bild. Man ser ju inte skicket på hennes stövlar eller något. Och dessutom är ju mina den nya modellen, det är nog inte hennes. Folk blir ju lurade.

2011-03-05 @ 05:03:30
URL: http://minfux.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0