Bra dag!

Har varit en bra dag idag. Felicia följde med till Granvik en sväng i dag med. Hon red Hazy i dag och jag tog Bella. Bella var som en fiolsträng så sjukt spänd. Ville jag få henne framåt blev hon stressad och om jag red i lulltempo kände jag inte riktigt bjudningen till handen. Men hon var som sagt otroligt spänd, får rida igenom henne lite bättre i morgon så får vi se.

I morgon slutar jag 11 också så då skulle vi rida ut eller om det var på lördag? Kommer jag inte i håg, fast tror nog det var lördag faktiskt. Men i morgon ska jag rida Leja i alla fall, och antagligen Greven eller hitman. Lucero blir det också även bella och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Men i på tal om ridning i dag var min hestis så  jävla fin rent ut sagt!!


Ja jag skrittade fram i runt 10 minuter hon fick inte riktigt lika lång framskrittning som hon brukar få men hon var fin ändå. När jag satte i gång i trav var hon väldigt framåt, det hade jag inte väntat mig efter som ridpasset i tisdags inte var någon höjdare precis. Men hon var framåt och hade bra med energi från bakdelen hon sög tag i bettet och jag behövde bara sitta där och hålla i tyglarna. Hon var så fin var som att rida med sy tråd, trodde inte jag skulle få uppleva den känskan så snart. Men även fast hon var som sy tråd kände jag att hon sög tag och jobbade med baken och genom ryggen fram till handen. Ååå blir helt lyrisk när jag tänker på hur fin hon var!!!

Galoppen tog jag bara i högervarvet där var hon inte lika fin, men allt kan inte va bra jämt. Vänster galoppen struntade jag i för hon var så fin i traven och då slutade jag där tyckte det räckte när vi ridit drygt 20 minuter och hon skött sig super och bara var helt underbar!!

Aa i dag var hon verkligen fin sånt lever man länge på. Provade även nya skydden, de var verkligen BAJS snygga!!!! Aa hon blev verkligen fin i dem. Ska ta bild på dem någon dag så ska ni få se!! Älsker dem.



Jag är i alla fall super nöjd med dagens ridpass. Detta är bilder sen förra gången då det inte alls gick bra:P

Ignorera mig och min sits, jag kritiserar mig själv hela tiden angående den och tränar. Vet mina brister!
Kan till lägga dock att det var första gången på dryga 2,5 månad som jag red med långa stigläder:P


Kommentarer
Postat av: Ina

Så bra det går bra med dere, flotte bilder av deg og lahe :) ikke bare disse bildene, men de i forrige bloggen også :) Ina

2011-01-14 @ 12:32:57

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0