Ridning+ shopping

I går reda jag Leja. Det gick bra med tanke på att vi var 5 stycken i ridhuset. En utav dem skrittade på spåret när man skulle trava och gallopera så jag var tvungen att tvärnita var femte meter vilket inte är okej med en bakåt tänkande unghäst. Så hon blev lat och gick inte framåt och det har jag full förståelse för. Jag gick på henne en del men sammtidigt blev det taskigt för jag fick ju tvärnita var femter meter också. Hon fatta ju inte vad jag ville till slut skruttan:/ Men hon skötte sig mot alla hästar hon sparkar inte mot dem längre! Och hanterar situationerna bättre och känner sig säkrare. Hon kan vända bak öronen om hon känner sig väldigt trängd för då vet hon inte vad hon ska göra men annars sköter hon sig toppen:)

Bjuder på lite bilder längre ner också, dock är det bara lull bilder och hon lyfter knappt på benen. Men som sagt kunnde inte få fram henne så mycket som jag ville när jag var tvungen att tvärnita hela tiden.

I dag var jag på Mauds också eller det heter sadelmakeriet i grums elelr något sådant nu. Kom hem med bruna dressyrskydd från Catago som jag dregglat över länge. Är nöjd och det var lite rea på dem med. Ingen värsting rea men men jag vill ha dem ändå haha.

Felicia som fotat. Kom på att hon tog kort när hon tar bak inre bakbenet, så det blir ju lite vrängt allting men vi får ta nya någon dag. Bjuder på lite bilder ändå, även felstegs bilder för hon var fin i formen dock något öppen:P









Haha red med lite längre stigbyglar och det avr evigheter sedan så jag står lite på tå:P Och jag fick desutom driva som en idiot:P



Flyttar på henne lite, inte mycket, hon ska bara lära sig att gå ifrån tryck.


åå en galoppsi bild och ignorera mina ben ochsits och hela baletten tack!





Och sånna här skydd bak och fram, fast i bruna snögga tycker jag:D

 

Kommentarer
Postat av: josefine

SV: Från Ebay. :)

2011-01-12 @ 19:35:02
URL: http://minfux.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0