Sen dag i stallet!

I dag slutade jag halv 4, blir så jävla trött av hostan så jag fick gå hem då. Chefen på praktiken, tvingade mig även att ringa till vårdcentralen för en koll. Så jag fick be mamma ringa men då var telefontiden slut så får ringa i morgon då.

Efter praktiken åkte vi till Lillstugan eftersom det är 50% rabatt på alla saker där. Köpte 2 uppsättningar med vita lindor runt om för 200 kr BILLIGT!! Mamma fick betala dem. Sen köpte jag även ett tunnare stalltäcke som jag köpte själv, ett rött från hansbo som kostat 589 som gick på 295 kr i stället. väldigt nöjd med dagens fynd. Kanske kan fixa lite bilder i morgon.

Felicia flyttade ju Stitch till Granvik i dag så nu kan ni nog få lite bilduppdatering snart. Vi får fixa lite bilder någon dag.

Efter småbarns lektionen så fodrade vi, jag red sedan Leja.

Gjorde i ordning henne lite fort då klockan var 9, skrittade fram i ungefär 10 minuter. Arbetade henne lite granna i skritt sedan ( hon har svårt att slappna av i skritten, så skrittar mest på lång tygel för att inte förstöra den) och det gick bra hon tog stödet och skrittade på med bra övertramp. Sedan var hon lite tjurig i traven, hon tyckte jag var skit dum som red med sporrar haha. Men i dag var det lite protester mest i galoppen sen gav hon sig. Och efter att hon slutat protestera var hon så fiiiiinnn!! Helt sjukt vad hon var fin, galoppen var även rund och fin idag. Jag får till att rida ihop henne bättre  nu när jag har sporrar. Då kan jag ge henne mindre signaler och slipper sitta och driva röven av mig. Nu går hon framåt självmant mycket mera. Så nu orkar jag hålla i hop henne och hon blir inte 10m lång. Jag böjde henne även mycket, red på en åtta i slutet och ställde om  hela tiden. Detta gick väldigt bra faktiskt och hon tog det fort. Flyttade även på henne lite granna och hon fattar det mer och mer nu. I dag ställde jag henne även på fyrkanten, gjorde det lite i fredag. Men i dag fatta hon det super bra. Hon var verkligen fin idag så det var synd att ingen filmade.

Ska även rida över bommar någon dag och eventuellt ta ett litet skutt. Du kanske vill  vara med FELICIA??:P
Kanske vi kan rida över bommar och skutta lite om du har lust?? ;)
Kan bli intressant!!

Här kommer några bilder på en trött och svettig men så nöjd skrutt<3


Haha långöra??XD


Sötnos men snyggt träns!!;D


Söti töt!


Töt hest! I början av Januari.


:)


Leja Med massage täcket efter ett ridpass:)

Allt för i dag bye bye!!




Kommentarer
Postat av: Felicia

Jaa :D vi kan skutta vi xD

2011-02-01 @ 21:37:14
Postat av: sandra

fint träns! synd med snokremmen bara ! :(

2011-02-03 @ 21:16:57
URL: http://sandraaplate.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej! ja alla är vi ju olika :)

Jag har bara nosgrimma för det är snyggt och spänner aldrig åt. så snokrem är bara onödgt och fult tycker jag! gillar inte att spänna fast munnen .. d://sandra

2011-02-03 @ 23:05:56
Postat av: Anonym

nää. det är klart man inte vill, men då beror det ju på något om den gapar. känns som om man stänger in problemet då? Det va det ja menade med att spänna fast, en häst som ändå aldrig gapar spännr man ju inte fast me en snokrem, utan då är den ju bara där :) iaf. snokrem som massa annat skapar bara en massa onödiga diskussioner. har du , men tanke på "diskussioner" läst nhexperten.blogg.se ? haha . an va arg man blir. en människa som smutsar ner hela NH filosofin. samma sak med folk som bär sig illa åt som håller på med hoppning, dressyr, western eller tex har ridtravare, fullblod som bara förstör för andra.. blev så jäkla arg nr ja läste den :P

2011-02-03 @ 23:42:02
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

den svarte såg fin ut , vad är det för ngn (:

trevlig blogg btw (:

2011-02-07 @ 14:51:20
URL: http://s94356.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0