Sjuk igen..

Ja nu är man sjuk igen, eller jag hann aldrig bli riktigt bra förra veckan. I dag vakna jag och kunnde knappt prata och hade så ont i halsen så mamma beordrade mig att stanna hemma. Men ska försöka och gå till praktiken i morgon vill inte missa massa så jobbigt.

Fick ig varning i engelska idag, oups men jag suger på engelska faktiskt. Får lägga ner mig lite extra i engelska tror jag om detta ska gå vägen. Det är det enda ämnet som jag inte kommer klara allt annat har jag jätte lätt för.
Men om jag lägger ner mig kanske detta också går vägen.

Får börja se ett par filmer med engelsktext och engelskt tal och kanske börja läsa lite engelska böcker (kommer dock inte förstå vad som står i dem). Det enda sättet för mig att bli bättre på engelska skulle jag tro. Jag har aldrig fattat engelska och kommer nog aldrig fatta heller. Men det jag inte förstår är varför man inte får extraundervisning då?? Jag har alltid varit kass på engelska och jag fick knappt G på högstadiet liksom. Men där hade vi en lärare som tjata tjata och tjata om det som var det viktigaste. Det gjorde att jag klarade mig, men det ska blandas in så mycket annat. Och när jag som inte ens fattar det mest grundläggande ska försöka förstå det andra blir allt bara kaos. Kanske inte behöver samma läxor och sånt som dem andra behöver utan läxor som gör att jag kan lära mig det mer viktiga. Lärare är inte allt för smarta utan det ska va lika för alla sen om hälften inte får godkännt det är ju inte hennes problem. Man kanske måste lägga upp mer efter en och en individ, man fungerar faktiskt olika...


Jaja nog tjatat, idag är det Johan träningar så blir ingen ridning idag+ att jga inte orkar det. Men ska försöka fota henne lite och pyssla om henne, min skrutta!!:)



Kommentarer
Postat av: Jennie

Sv: Ja, i nuläget känns det som om jag kommer boka tid på den andra kliniken. Det känns nästan som om det är värt att börja om, bara man får en veterinär man har förtroende för :)

2011-01-27 @ 18:55:16
URL: http://jeila.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0