SÖndAg!!

Söndag igen vilket betyder att jag har stallet. Ståle körde ut höet till hagarna så jag var inte där förens runt klockan kvart i nio. Då gav jag dem kraften och började sedan släppa ut dem. Mamma var med också, hon har varit snäll och följt med och hjälpt mig de sista gångerna. Så hon är inte så rädd längre= bra. Förr våga hon knappt hålla i grimskaftet eller tyglarna. Det måste hon våga och jag och Leja ska ut och tävla hehe. Men går ju bättre nu så.

Nu sitter jag här och hostar, spyr nästan är så sjukt nära så blir alldeles tårögd. Så trött på denna jävla hostan och blodsmak i munnen har jag också!! Får till och med ont i tänderna när jag hostar för att jag blir så spänd i käkarna..... och aldrig kan slappna av innan nästa host attack. HATAR DET!!!

Men i morgon måste jag till praktiken, får hoppas jag inte hostar så mycket. Det går rätt bra så länge jag står upp och är ute. Men sätter jag mig ner elelr går in då jävlar. Så det är skönt att va i stallet då är halsen lite snällare mot mig.

Leja fick ledigt i dag, hon gick ju rätt hårt både fredag och lördag. Och sen hann jag inte med riktigt och orkade inte heller. Men i morgon ska hon få gå, då får jag se om hon smält detta med sporrar, och om hon tycker dem är okej nu. Det tror jag faktiskt att hon tycker är okej nu.

Ska bli kul och se hur hon känns i morgon, om hon smält detta med böjning och att man ska flytta sig för innerskänkeln. Tror faktiskt hon kommit på det nu, lite mera i alla fall.


Har inte beskärt bilderna, men ni får stå ut XD


Göllegrisen;P


Detta är Lejas pappa, söt tycker jag:P Men han är 17 år på bilden, hade velat se han på yngre dagar:P

Har släkt forskat lite i släkten på hennes pappas sida och hittade en del bilde faktiskt. Kanske kan skriva ett inlägg om det någon dag:)


Kommentarer

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0