Sporrar!!

Japp som rubriken lyder! I dag red jag med sporrar på Leja för första gången. Hon bryr sig inte ett dugg för skänkeln och jag får driva som en idiot för att få henne att röra på benen överhuvud taget. I går skulle jag ju böja på henne och hon flytta sig då inte för skänkeln, men till slut gjorde hon ju det också då.

Men idag satte jag på mig sporrar hon tyckte det var rätt äckligt och backade rätt mycket i början. Men när jag sedan väl fick driva fram henne så fick jag en väldigt bra känsla i mitten av ridpasset ungefär. Och galoppen herregud alltså!! Hon galopperade verkligen uppåt frammåt, härlig känsla. Sammtidigt som jag kände att hon faktiskt blev rund och fin. Sen kom det in en häst i ridhuset hon aldrig sett så då bev hon väldigt okoncentrerad av någon anledning. Tror även hon var lite trött, skrutten.

I morgon blir det ett lätt pass och jag tror gramanen åker på i morgon. Eftersom jag sätter mer press från bakkärran drar hon gärna i front och springer i från jobbet. Hon är ju inte så liten heller så det är lite häst att rida ihop. Så sätter hellre på den i morgon så jag får ihop henne, och att jag kan vara kvick i handen än att vi motarbetar varandra.  I dag var hon lite förvirrad också när jag fick tag på henne och hon fick jobba på framåt och länga stegen i stället för att bli kvick. Så hon var lite tjafsig och ville inte ta stödet utan drog sig ur hela tiden, när hon tyckte det blev jobbigt.

Prövade Guros Döbert på henne också, fy fan vad snyggt det är säger jag bara!

I morgon ska jag och Mona greja lite med hemsidan sen även planera allt som ska göras till sommaren och på loven.

Tömmde Lejas box i dag också, hon hade ingen liten bädd. 10 stora skottkärror tog drygt 2 timmar, fy fan!! Lite mör i kroppen nu.

Nej nu ska jag äta mat kramisar!


Kommentarer
Postat av: Emelie Jansson

sv: jo precis, det har jag skrivit i inlägget som kommentaren kom på :)

2011-01-29 @ 22:57:28
URL: http://fjordyy.webblogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0