Stall, sjuk, scandinavium!

Blev stallet en sväng i dag med, eller hela dagen typ. I morse när jag skulle gå upp till skolan mådde jag så dåligt så fick bara gå och lägga mig igen. Men när jag sedan vaknade vid klockan tolv mådde jag mycket bättre. Begav mig mot stallet då mamma skulle handla och sedan skulle handla med mormor:) så fick åka till stallet runt kl ett.

När jag kom dit mockade jag och la in nytt spån. Hon står på spån igen då hon pinkar så, så det blir så himlans grisigt annars och stinker. Så nu får hon stå på spån igen, så än så länge ser det bra ut hon är ju så grisig och ska gräva upp bädden och grejer.

Red sedan Lucero och han var så duktig! Kunnde påverka honom i dag prata med honom i trav och skritt. I dag red jag och Mona hade helt slapp lina. Och när han tyckte något var lite läskigt tänkte han efter och stannade i ställer för att springa iväg! Så känndes som att han litade på mig idag. Och han blev mer osäker om jag inte pratade med honom. Så snart kan vi nog släppa honom från linan.

Leja fick ledigt idag allt blev så sent. Hon har gått två gånger denna veckan så slappis vecka för henne då. Men det är det som är så skönt med unghäst, det gör inget om de bara står lite hipp som happ.

Men i morgon ska jag försöka och rida och på söndag skulle Mona tömköra henne lite. Hon är lite stel eftermassagen eftersom jag inte fick igång henne så som var tanken och sen lossa nog Linda på en del med.
Men i morgon ska det vell bli lite ridning då. När hon blivit mjuk och fin igen ska jag se om Felicia eller någon annan kan ta lite kort så ska ni få lite bilder. Ska försöka fota Stitch och Felicia någon dag med så hon också får lite bilder.

Och Felicia åker med mig till Scandinavium den 24 Februari, blir kul mässan är ju i alla fall rolig då blire vell lite shopping antar jag. Och den lilla skitungen drar ju till Ullared i morgon!! Men skickade med en liten lista i alla fall, vet knappt om hon förstod vad jag ville ha för skrev Sverigest krångligaste lista hahah! Men blir nog bra!

Slänger in lite bilder..


Mini i våras, bara någon dag gammal.


Haha pigg ocg glad!


SÖT!


Mini några månader äldre!


Dricker mjölk:)

 

Kommentarer

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0