Träning

Tränade för Mona idag med Leja. Hon var riktigt fin i dag måste jag säga. Hon höll formen väldigt bra och hade ett bra sug i handen. Vi började böja lite på henne idag, och det gick helt okej. Kommer ju senare överböja henne för att gymnastisera henne då hon är väldigt stel av sig. Så kommer bli att jag överböjer henne när hon förstår vad jag menar. Mycket mjukgörande kommer hon behöva.

Men hon kändes i alla fall väldigt fin idag och jag är nöjd. Galoppen var också lite bättre idag då jag fick igenom en hel del igår.  Så nu använde hon  bakkärran lite mer och jobbade på fram till lite mera.

Prövade Monas sadel också idag FAN SÅ SKÖN!! Den är helt otroligt god och jag har nog bestämt mig för den sorten. Men kommer behöva längre kåpor så får bli extralånga då mina ben är 300000m långa så behövs det. Längtar tills jag får sadeln i alla fall. Vi ska mäta henne här någon dag så får vi se vad hon ska ha för vidd och om den ska vara upphöjd bak och allt sånt dära.

Men nu ska faktiskt jag gå och lägga mig är sjukt trött.




Kommentarer

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0