Ute tur!

I dag red jag och Mona ut, först tog vi Brianza och Hitman. Mona red Brianza och jag Hitman. Hitman har aldrig varit med ut förut eftersom han är såpass ung och riden i sammanlag 2 månader kanske. Men han tog det jätte bra och tyckte det var jätte kul ute. Hitman är så fin och rida känns som att rida med sytråd, men man känner ändå att han har suget i bettet och inte bara släpper allt. Han kommer bli så sjukt fin och jag hoppas man får se han på tävlingsbanorna.

Slänger in en bild på Snyggman!


Hitman och Guro!


Hitman!

Sen tog vi Greven och Leja, det är vell andra eller tredje gången jag försöker få ut Leja. Första gångerna ska vi inte ens tala om hahaha. Men idag var hon skötsam, hon kollar på postlådor och soptunnor och sådant för dom är ju så läskiga. Så hon är väldigt tittig på sådant, Greven skulle å gå först men han vägra ju att gå så slutade med att Leja fick gå först haha. Men det gick bra tills vi skulle gå över snövallen in i skogen för då tyckte hon att det var lite läskigt och tänkte sticka hem. Dock fick jag stopp på henne och fick in henne i skogen. Väl där kollade hon endel och slappnade sedan av.  Hon fick skritta i den djupa snön en stund också, det var lite jobbigt tyckte hon men då fick hon verkligen använda benen och komma upp med ryggen. Det är väldigt bra för henne för då måste hon jobba med hela kroppen.  På hemvägen sedan provade vi lite trav också, det gick med bra och hon gjorde ett par glädje bocksprång haha söten. Och sedan travade hon på fint.

Så är jätte nöjd med henne och det var mysigt att komma ut. Så någon dag här ska jag ta en tur i skogen precis ovanför stallet där vägarna inte är plogade och trimma ett par gånger upp och ner, det gör henne gott.




Kommentarer
Postat av: sandra

Hej! har du tid att slänga ihop en design till mig? du får fria händer : ) bilder hittar du på facebook och bilddagboken : ) gärna med bilder på alla mina 3 pojkar :) Vore uurgulligt! också placerar du länk till er någonstans :) gäärna hela designen om du har tid? :)

2011-01-08 @ 18:28:04
URL: http://sandraaplate.blogg.se/

Lämna gärna ett hovavtryck:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0